Naujausi straipsniai
Daktare, man dreba keliai ir rankos...- Daktare, man dreba keliai ir rankos, sausa burnoje ir kamuoja nepilnavertiškumo kompleksas.
Vaistų paieška
|
Skundai išnagrinėjami vidutiniškai per 4 dienas
2009, Gegužė 19 - 07:43
Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje (VMVT) veikianti Centralizuota asmenų skundų (pranešimų) priėmimo, registravimo ir tyrimo sistema leidžia nuolat tobulinti pranešimų priėmimo ir tyrimo tvarką, geriau apginti vartotojų teises, efektyviau ištirti asmenų skundus. Per pirmąjį 2009 metų ketvirtį šioje sistemoje buvo užregistruoti ir ištirti 273 vartotojų skundai dėl nekokybiškų maisto produktų ar su maistu susijusių paslaugų teikimu. Iš jų 193 (41 proc.proc.) pasitvirtino. Lyginant su 2008 metų pirmu ketvirčiu, 15 skundų gauta mažiau (5 proc.), jų pagrįstumas sumažėjo 6 proc.. „VMVT nuolat tobulina ir atsakingai vykdo valstybinę maisto saugos kontrolę, o tai turi tiesioginį poveikį ugdant maisto tvarkytojų bei prekybininkų atsakomybę vartotojams. Gyventojų skundų skaičiaus mažėjimas atspindi šiuos procesus ir rodo, kad maisto produktų kokybei, saugai ir ženklinimui skiriamas vis didesnis dėmesys," - teigė VMVT Veterinarijos sanitarijos ir maisto skyriaus vedėjas Egidijus Simonis. Pasak E.Simonio, mūsų šalies gyventojai vis plačiau naudojasi kompiuteriais bei internetu, todėl vis daugiau skundų gaunama elektroninėmis „Pranešimų dėl nekokybiškų maisto produktų" ir „Pranešimų dėl gyvūnų gerovės pažeidimų" formomis VMVT tinklalapyje www.vet.lt. Vartotojai argumentuotai gina savo teises - pažeidimus fiksuoja foto nuotraukomis, filmuota medžiaga. Padaugėjo pilietiškumo apraiškų, kai apie pastebėtus nesaugius, nekokybiškus ar netinkamai paženklintus maisto produktus žmonės informuoja VMVT, norėdami apsaugoti kitus vartotojus. Iškilus neaiškumams ar klausimams dėl maisto produktų ženklinimo ar kokybės, gyventojai VMVT interneto svetainėje aktyviai teikia klausimus, į kuriuos atsakingi specialistai parengia išsamius atsakymus. Nustatyta, kad vidutinis vartotojų skundų ištyrimo ir atsakymo parengimo laikas buvo 4 dienos, o 80 (16 proc.) skundų buvo išnagrinėta ir atsakyta per vieną dieną. E.Simonio teigimu, skundų tendencijos išlieka nepakitę. Kaip kiekvienais metais, daugiausiai vartotojų skundų gauta didžiuosiuose šalies miestuose Dažniausiai gyventojai buvo nepatenkinti mėsos ir mėsos gaminių kokybe (40 skundų), viešojo maitinimo patiekalų (28), žuvų ir jų gaminių (15), vaisių ir daržovių (12), pieno ir pieno gaminių (12), viešai tiekiamo geriamojo vandens (3) kokybe. Per pirmąjį 2009 metų ketvirtį VMVT įmones įspėjo 21 kartą, joms buvo skirtos 133 baudos.
|
Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.
Komentarai
Skelbti naują komentarą