To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Į vaistinę užeina pirkėjas, prieina prie vaistininko...

Į vaistinę užeina pirkėjas, prieina prie vaistininko, kažką nusiperka ir išeina. Kai tik už jo užsiveria durys, vaistininkas ima griausmingai juoktis.
- Tau kas? - klausia jo kitas vaistininkas.
- Žinai, aną savaitę namie ėmė iš krano bėgti, pakviečiau santechniką, o jis taip pataisė, kad dabar iš abiejų kranų bėga karštas vanduo...
- Na ir?

  • Ar geriate pakankamai skysčių rodo bespalvis ir bekvapis šlapimas. Gerkite daugiau skysčių!

Vaistų paieška

Įveskite ieškomo vaisto pavadinimą Lietuvių ar originalia Lotynų kalba.
Įveskite ligos kodą arba pavadinimą kuris Jus domina.
  • Su alkoholiu siejama 4000 mirčių per metus ir pagal pasekmes visuomenės sveikatai jis užima antrą vietą po tabako.

Tonizuotis energiniais gėrimais nepilnamečių vilioti nebegalės

Energinių gėrimų platinimas Lietuvoje kol kas yra visiškai neribotas: jie lengvai prieinami vaikams bei paaugliams, produkto reklamos patraukliai vilioja „priklausyti aktyvių žmonių grupei", „išlaisvinti savyje žvėrį", žada „suteikti sparnus" ir pan. Šių gėrimų rinkodaros akcijos turi labai aiškiai apibrėžtus taikinius - vaikus, moksleivius, sportuojančius jaunuolius ir t.t.

Jaunieji vartotojai prisijaukinami remiant madingus ir populiarius jaunimo, ekstremalaus sporto renginius, kuriuose dovanai išdalijama daugybė energinio gėrimo, žadančio suteikti „ypatingos energijos", skardinių. Kai kurių gamintojų energinių gėrimų reklama pateikiama pieštine forma, ir animacija tik dar labiau pritraukia vaikų dėmesį ir jiems daro įtaką.

Gavome vilnietės paauglio mamos laišką, kuriame ji klausia: „Ko iš tiesų siekia vieno populiarausių energinių gėrimų kompanija, atvežanti ir nemokamai dalijanti vaikams nerekomenduojamų gėrimų skardines paauglių pamėgtose riedlentininkų aikštelėse? Savo sūnui niekada pati nepirkau ir neleidžiu pačiam pirkti energinių gėrimų, tačiau, pasirodo, prie šio gėrimo jį ėmėsi apsukriai pratinti pats gamintojas! Kol kompanijos sąmoningai skleidžia informaciją apie neįtikėtinas energinio gėrimo galias, ir tokiomis nesąžiningomis akcijomis vis daugiau vaikų įtraukia į priklausomybės nuolat tonizuotis liūną, auga kvaišinama karta, o rinka pasipildo vis naujais, „dar daugiau" energijos suteikiančiais produktais," - rašo pasipiktinusi mama Neringa iš Vilniaus.

Produktas skirtas ne vaikams gali būti reklamuojamas renginiuose vaikams iki 18 metų?

ES direktyvos aiškiai nustato - jei gėrimų sudėtyje yra kofeino bei kitų tonizuojančių medžiagų, kurios tam tikroms žmonių grupėms nėra rekomenduotinos, produkto etiketėse būtina pateikti informaciją apie tai. Jei jaunam organizmui tonizuojančios medžiagos gali padaryti neigiamą poveikį ir apie tai privaloma įspėti ant gėrimų pakuočių, kodėl tuomet leidžiama laisvai transliuoti energinių gėrimų reklamą renginiuose, skirtuose asmenims iki 18 metų, teatro spektaklių, kino ir filmų, skirtų jaunesniems kaip 18 metų asmenims, demonstravimo vietose bei jų reklamoje, taip pat visuomenės informavimo priemonėse, skirtose jaunimui iki 18 metų, švietimo, mokslo ir ugdymo įstaigose?

Numatyti apribojimai - per maži

2010 m. vasarį Seime buvo užregistruotos Maisto įstatymo pataisos, kuriomis nuo 2011 m. sausio 1 d. pasiūlyta reguliuoti energinių gėrimų pardavimo asmenims iki 18 metų kontrolę. Kartu numatytos ir baudos už nustatytų reikalavimų nevykdymą - nuo dviejų šimtų iki keturių šimtų litų.

Siekiant saugoti vaikų ir jaunuolių sveikatą, tikslinga drausti ne tik energinių gėrimų pardavimą, bet ir neatlygintinį platinimą (pvz.: reklaminių akcijų metu; kaip priedą prie kitos prekės; kaip loterijos ar žaidimo prizą ir pan.), o taip pat jų reklamavimą renginiuose ir priemonėse, skirtuose asmenims iki 18 metų.

Parlamentarė A. Zuokienė pateikė pasiūlymą Maisto įstatymo 2 straipsnio papildymo ir papildymo 6(1) straipsniu įstatymo projektui, kuriame siūlo drausti nurodyti energetinius gėrimus kaip rėmėjus ar kitaip juos reklamuoti:

1) koncertų, diskotekų, sporto renginių bei kitų renginių, skirtų asmenims, jaunesniems kaip 18 metų, arba kuriuose dalyvauja asmenys, jaunesni kaip 18 metų, vietose (išskyrus šiose vietose esančias prekybos vietas) bei jų reklamoje;

2) teatro spektaklių, kino ir videofilmų, skirtų asmenims, jaunesniems kaip 18 metų, demonstravimo vietose (išskyrus šiose vietose esančias prekybos vietas) bei jų reklamoje;

3) visuomenės informavimo priemonėse, skirtose asmenims, jaunesniems kaip 18 metų, bei jų reklamoje;

4) švietimo, mokslo ir ugdymo įstaigose."

Liguistas potraukis viskam, kas suteikia energijos, yra kenksmingas

Nesaikingas energinių gėrimų vartojimas kai kuriems vaikams gali sukelti priklausomybę. Augantis organizmas, pasak gydytojų, daug lengviau išbalansuojamas. Vaikų ir paauglių psichinė būsena gerokai labilesnė nei suaugusio žmogaus ir energiniuose gėrimuose esančios stimuliuojančios medžiagos ne tik padidina ir taip didesnį vaikų bei paauglių aktyvumą, bet gali sukelti nerimą, nervingumą, agresiją ar net smurto protrūkius.

Dėl šalutinių poveikių energinių gėrimų gydytojai nerekomenduoja vartoti ne tik vaikams, paaugliams bei nėščiosioms, bet ir vyresnio amžiaus žmonėms bei turintiems problemų dėl arterinio kraujospūdžio ar padidėjusio akispūdžio, sergantiems širdies ligomis, turintiems miego sutrikimų.

 


Nemokamai elektroninė knyga apie seksą, sekso pozas. Visiems užsiregistravus. Registracija knygai.

Komentarai

Skelbti naują komentarą

Šio laukelio turinys bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
  • You may quote other posts using [quote] tags.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai

Daugiau informacijos apie teksto formatavimą

To prevent automated spam submissions leave this field empty.



Literatūra, forumas, komentarai

Be Sos03 leidimo draudžiama naudoti ir platinti www.Sos03.lt esančią tekstinę ir grafinę informaciją kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse. Autorių teisės priklauso Sos03, jeigu nenurodyta kitaip.

Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai